Фунікулер Санта Жуста

Перепади висот в Лісабоні, його складний рельєф завжди представляв особливу проблему для пересування по місту. Протягом багатьох століть її вирішували за допомогою тяглової сили, переміщаючись і перевозячи вантажі на конях та інших тварин.

В кінці XIX століття були прокладені рейки, по яких пересувалися вагончики, запряжені кіньми, а в 1882 році Міська Рада ініціювала розробку нового способу руху транспорту за допомогою механічних засобів.

Після тривалих узгоджень почалося будівництво ліфта за проектом інженера Рауля Меснье де Понсара, вихідця з Франції і учня самого Густава Ейфеля. Будівництво тривало два роки — з 1900 по 1902 роки, а в 1907 році ліфт був електрифікований. Висота конструкції, виконаної у неоготичному стилі, склала 45 метрів у висоту, а кожна з кабін здатна вмістити 24 людини.

З верхнього поверху ліфта Санта Жуста відкривається видом на Лісабон з його головними історичними пам’ятками. З самого початку будівництва ліфт Санта Жуста став користуватися величезною популярністю і досі залишається однією з головних визначних пам’яток міста.